Nowy prom Stena Line, Stena Estelle, który będzie operował między Gdynią a Karlskroną, jest już w Polsce. Póki co jednak czeka w stoczni.
W ramach swojej ekspansji na Morzu Bałtyckim, do końca 2022 r Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, który rozpocznie kursowanie tego lata.
W odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na przewozy w rejonie Morza Bałtyckiego, Stena Line wprowadzi na trasę Gdynia-Karlskrona dwa zupełnie nowe promy ro-pax klasy E-Flexer, o długości 240 m. Jednostki E-Flexer to promy nowej generacji: nowoczesne, paliwooszczędne, wyznaczające nowy standard w zakresie ograniczenia emisji i kosztów oraz podniesienia efektywności energetycznej i wydajności. Są one istotną częścią realizacji strategii Stena Line dotyczącej zrównoważonego rozwoju w żegludze.
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o olbrzymich wzrostach, które osiąga port w Rosslare. Po brexicie wielu operatorów wzmocniło lub zainicjowało tam swoją działalność.
Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informująo najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o wprowadzanych na bieżąco zmianach w ofertach przewoźników promowych, którzy po brexicie dynamicznie reagują na zachodzące na rynku zmiany.
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o kolejnym nowoczesnym promie serii E-Flexer, który w pierwszych dniach stycznia dotarł do Belfastu i już wkrótce rozpocznie obsługę połączeń na Morzu Irlandzkim.
Kolejne tygodnie przedostatniego miesiąca roku mijały pod znakiem ciążenia rynków frachtowych ku wzrostom i rozwojowi. Nadal tej coraz mocniej wyczuwalnej tendencji nie może poddać się segment wycieczkowców, który w wyniku trwającej ogólnoświatowej pandemii i obostrzeń skrępowany jest restrykcyjnymi ograniczeniami. Straty są tutaj ogromne i idą już w dziesiątki miliardów dolarów amerykańskich.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o kolejnych nowoczesnych jednostkach, którymi dysponować będą wkrótce europejscy armatorzy.
Szwedzki operator promowy Stena Line odebrał dostawę Stena Embla, ostatniego z trzech nowych statków E-Flexer, przeznaczonych na Morze Irlandzkie.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie